"Тайна на Въплътеното (Въплъщаващо се Слово), – казва св. Максим Изповедник, – съдържа (в себе си) значението на всички символи и загадки на Свещеното Писание тъй както, и скрития смисъл на цялото творение. Но този, който знае тайната на Кръста и Гроба, знае също и за същностната му причина... Накрая, този, който проникне още повече в глъбината и се окаже посветен в тайната на Възкресението, познава начина и целта, поради която Бог е сътворил всичко – „в начало“. Така икономията (т.е. "домостроителството на спасението"; което е `обожение`) „въплътяващия се“ Син или Синът Божий ни разкрива, три тайни:
1. в акта на Боговъплъщението божествената икономия обхваща всецяло битието (ειναι);
2. след това тя (божествената икономия) (чрез безгрешността на Богосиновната воля, Го отвежда (Христос) в сакралното тайнство на Кръста или Разпятието) и така достигайки до Битието на Благия „Господа наш“ – „...кажи ми, де си Го турил (Господа), и аз ще Го взема“ (Йоан 20:15) е проява и явление на – благобитието (ευ ειναι), което е в хармония и в съответствие с „идеите, или „изволенията“ Божий в отношенията с тварните същества;
3. и, накрая, икономията (домостроителството на спасението, което е `охристовяване` или `обожение`) достигайки – вечното битие, или приснобитието (αει ειναι), нетленността на Божествената природа, която ни се открива след Кръста и Гроба – в „ДЕНЯТ“ на Възкресението.
Три са етапите на духовно възземане и усъвършенстване според Максим Изповедник* – това са:
1. преображението и възсъздаването върху основата на христологическата система... като този етап е усъвършенстване - (πρακτικη) съотнесен към битието – или единствената Реалност, на Тялото Христово. Този етап на
2.познание на природата на „тварните същества“ т.е. тяхните идеи, или Божествените „предопределения“ („изволения“), които съответстват на благодатта, на Христовата душа и Неговата безгрешна воля, като накрая -
3. именно това е θεολογια (богословие), или (познанието на Бога в Логоса) отнасяйки се към приснобитието...
И в последващи още два етапа:
- първия – това е "проста мистагогия (μυσταγωγια) – посвещение в тайните, в тайнствата – или богословско бого-ведение", - това е съзерцание – или `обожения` ум, който е преизпълнен със светлината и в съ-присъствие в Пресветата Троица; и
- втори етап – висшата степен, където проникването, превъзхожда това „себе си“ и своя така нар. - νους (ума), в Божеството на Христа „ чрез съвършено отрицание – което води до т. нар. съвършенна неопределимост“ – „...Бога никой никога не е видял. Единородният Син, Който е в недрата на Отца, Той Го обясни.“ (Йоан 1:18) - Единороден Син” т.е Единороден Бог.– Амин!
Вл. Лоски
2. "Отче наш" Обяснение на Господнята молитва
3. Отче наш - от Уикипедия, свободната енциклопедия
4. ВСЕМИРНОТО ПРАВОСЛАВИЕ
5. КРСТ ЈЕ СИЛА И СЛАВА !
6. "Отношението към Св. Богородица в Православието, в сектите, и в нехристиянските учения. Лектор:д-р Десислава Панайотова - директор на Центъра за религиозни изследвания и консултации "Св. св. Кирил и Методий", който работи при храма.
7. ОФИЦИАЛЕН САЙТ НА СВ. СИНОД НА БЪЛГАРСКАТА ПРАВОСЛАВНА ЦЪРКВА - БЪЛГАРСКА ПАТРИАРШИЯ
8. ДВЕРИ НА ПРАВОСЛАВИЕТО
9. ПРАВОСЛАВИЕ. БГ - Православие България
10. Независим интернет-портал Православие България
11. БИБЛИЯ - КНИГИТЕ НА СВЕЩЕНОТО ПИСАНИЕ НА ВЕТХИЯ И НОВИЯ ЗАВЕТ
12. СПИСАНИЕ - ПРАВОСЛАВНА МИСЪЛ
13. СОФИЙСКА ДУХОВНА СЕМИНАРИЯ "СВ. ЙОАН РИЛСКИ"
14. Център за религиозни изследвания и консултации "Св. св. Кирил и Методий"
15. ЦЕНТЪР ЗА ПРОУЧВАНЕ НА НОВИ РЕЛИГИОЗНИ ДВИЖЕНИЯ
16. ЖИВО ПРЕДАНИЕ
17. ПРАВОСЛАВИЕ, БОГОСЛОВИЕ, СЪВРЕМЕННОСТ - ЗАДРУГАТА
18. ВСИЧКО ЗА СВЕТАТА ЕВХАРИСТИЯ - ЛИТУРГИЯТА
19. СЛОВО ЗА МОЛИТВАТА НА СВЕТИ ЕФРЕМ СИРИЕЦ- ЕДНО ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ЧЕТИВО
20. НЕ РАЗПИТВАЙ
21. ТАЙНИТЕ КОИТО СИ ОТИВАТ С НАС......
22. НИКОГА НЕ ГИ ЗАБРАВЯЙ.... ТЕ ТИ ДАДОХА ВСИЧКО.
23. БИБЛИОТЕКА - ПРАВОСЛАВНО ХРИСТИЯНЧЕ
24. ПРАВОСЛАВНО ХРИСТИЯНЧЕ
25. ПРАВОСЛАВНО ПОМАГАЛО
26. ПРАВОСЛАВНОТО ХРИСТИЯНСТВО.СОМ
27. ДОБРОТОЛЮБИЕ
28. ХРИСТИЯНСТВО И КУЛТУРА
29. ДЯКОНИЯ.БГ
30. ПРАВОСЛАВНА КЛАСИКА